• 11. august 2018 kl. 12:31 #1896

Hej Alle.

Jorden passerer området der hedder Perseiderne, og det skulle efter sigende give gode muligheder for at se stjerneskud, da der vil være ca. 100 stjerneskud i timen.
    Er der nogen der vil med på tur i aften lørdag/natten til søndag til et mørkt sted? DMI lover rimelig skyfrit vejr og nymåne, så forholdene er rimelig ideelle.
    Der skal medbringes stativ, kamera, vidvinkel objektiv, opladede batterier og memorykort evt kaffe :-). Teknisk talt, skal vi have lang lukketid og der er mulighed for at tage mange billeder til stacking og vi kan også lege med flash til sjove effekter.
    Jeg tænker at køre hjemmefra ved 21-22 tiden alt efter hvor langt vi kører væk.
    Er der nogen der vil med?

11. august 2018 kl. 13:25 #1897

Hvor har du tænkt dig at køre hen?

11. august 2018 kl. 13:53 #1898
    Erik OlsenErik Olsen
    Deltager

Jeg er desværre optaget. God tur til jer.

11. august 2018 kl. 14:23 #1899

Jeg tænker lidt at køre op til Liseleje strand. Der er ikke så meget lys forurening.

11. august 2018 kl. 18:14 #1901

Der er nok også mulighed for at få billeder af mælkevejen, da månen går ned lidt over kl 21 og dermed vil den være lettere at se. Den vil være at se stik syd og vil gå lodret op.
    Jeg vil gerne være behjælpelig med indstillinger af kamera, for at tage billeder af stjerneskud og mælkevejen, så alle kan være med.
    Jeg kan træffes på mobil 24 44 66 34 hvis du vil med.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.